Какво очаква Shell и Hyundai през 2022 г. в световния рали шампионат

Следващата година ще донесе някои от най-големите и мащабни промени в историята на спорта, тъй като WRC навлиза в нова ера.

Вълнуващите хибридни автомобили Rally1 от най-високо ниво ще комбинират 100 kW електрически двигатели и съществуващият двигател с вътрешно горене, докато базираното на въглеводороди гориво ще бъде 100 процента устойчиво.

Календарът беше одобрен на Световния съвет по автомобилен спорт на FIA в Париж и управляващият директор на WRC Promoter Джона Зибел каза, че комбинацията от класически трасета  и по-нови събития ще осигури апетитен график в знаков сезон.

„Следващата година ще бъде знаменателна и вълнуваща за Световния рали шампионат на FIA, тъй като приветстваме новата хибридна ера Rally1 автомобили и  ново портфолио от правила, които да насочат серията към по-екологично и по-устойчиво бъдеще“, добави той.

„През 2022 също се отбелязва 50-ия сезон на WRC и имаме календар, който да съответства на юбилея. Радваме се да приветстваме отново Нова Зеландия, рали, което за първи път се появи през 1977 г. Неговите чакълести пътища са удоволствие за шофьорите и въпреки че плановете ни да се върнем през 2020 г. за съжаление бяха дерайлирани от Covid-19, сега е фантастично, че можем да го направим.

С емблематичното сафари на рали Кения и рали Япония, сезонът ще обхваща четири континента – Европа, Африка, Азия и Австралия.

Нова Зеландия ще направи вълнуващо завръщане към разширения световен рали шампионат на FIA през 2022 г. Течащите чакълести пътища на Северния остров в близост до Окланд ще бъдат представени за първи път от 2012 г.

Състезанието в  Хърватия също се  запазва в разширен график от 13 етапа, след като централноевропейската страна дебютира в Световният рали шампионат  през април тази година.

Сезонът започва с ужасно трудното януарско рали Монте-Карло във френските Алпи, което ще бъде базирано единствено в Монако за първи път от 2006 г.

Следва грандиозния сняг и лед на рали Швеция, единственото чисто зимно трасе в шампионата, което също има нов дом, тъй като се премества на север към град Умео на източното крайбрежие. Хърватия е първата среща с чист асфалт и отново ще бъде базирана в Загреб в края на април.

Чакълът започва в Португалия в края на май, първото от поредица от изтощителни ралита  по черен път в горещо време. През юни е последван от Италия и Кения – едно от легендарните състезания в световния автомобилен спорт, което направи зашеметяващо завръщане в WRC тази година.

Изумително бързите пътища в Естония и Финландия предшестват деветия кръг в средата на август на място, което трябва да бъде потвърдено. Гърция също се завръща през септември

Последните два кръга ще се проведат на асфалт. Рали Испания в края на октомври води до финала в Япония, първото участие на Азия в WRC, откакто последно посети страната през 2010 г.

Leave a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Scroll to Top