Зад кулисите на дигитализацията в минното дело (част 1)

Марк Ханан, генерален мениджър, декарбонизация на минното дело, Shell

С почти 15-годишен опит в индустрията, Марк е лидер на Shell за разработване на стратегия за декарбонизация в минния сектор. От биогорива и възобновяеми енергийни източници до улавяне и компенсиране на въглерода, той е отговорен за разработването на нисковъглеродни бизнес модели, инфраструктура и интегрирани решения, които помагат на глобалния бизнес да се адаптира към енергийния преход.

В предишната си роля в Shell Digital Ventures той ръководи създаването на Shell и OREN на IBM, първият в света B2B пазар, посветен на дигитални решения и услуги, предназначени за минната индустрия.

Предизвикателство

В минното дело големият въпрос около дигиталната трансформация не е „ако“ или дори „кога“; това е „как“. Бизнесът разбира, че цифровите технологии могат да помогнат да се преодолеят най-големите  ежедневни предизвикателства. Но много компании нямат ясен план как да интегрират тези решения.

Решение

Както Марк Ханан, генерален мениджър, декарбонизация на минното дело за Shell, обяснява: „Минните компании са изправени пред редица предизвикателства:  От постигането на оперативните си цели до управлението на безопасността на своите служители – и в крак с енергийния преход, те знаят, че трябва да се адаптират към дигитализацията. Ето защо те трябва да си сътрудничат с правилните партньори, за да направят комплекса опростен и да обединят различните си решения, за да отговорят на нуждите на собственият си  бизнес.

Минните компании са изправени пред сложен дигитален избор

Добивните предприятия се стремят да модернизират масово своите операции с дигитални технологии. Ето защо в нашия скорошен изследователски доклад седем от десет лидери в минното дело казаха, че разглеждат цифровизацията като спешен приоритет. Но в момента много от тях не са сигурни как да направят това.

Те са наистина ентусиазирани да възприемат цифровото, но има толкова голям избор“, казва Ханан. „Истинското предизвикателство за тях е намирането на правилните типове решения – тези, които най-добре отговарят на техните нужди.”

През 2020 г. Shell и IBM се обединиха, за да разрешат този проблем. Заедно двете компании стартираха OREN – глобален B2B пазар, който свързва минния бизнес с дигитални решения и услуги, предназначени да удовлетворят техните нужди.

„Идеята беше да предоставим на минните компании един център за дигитализация“, обяснява Ханан. „Първоначално се базираше на специфични случаи на употреба в цялата верига на стойността на добив, които потвърдихме с клиентите. Това може да бъде намаляване на разхода на гориво или гарантиране на безопасността на работната сила във всеки един момент. Необходимо е само да въведете вашия случай на употреба и ще видите всички решения, съпоставени с него.“

Необходимостта от ясна цифрова пътна карта

Стартирането на OREN беше успешно, но бизнесът се нуждаеше от нещо повече от способността да намира решения. Така Shell и IBM преминаха към по-съвместна роля, която помогна за предоставянето на подкрепа за цифрова стратегия и прилагане.

„Това, което стана очевидно, беше, че компаниите не знаеха как тези решения се вписват в тяхната по-широка цифрова пътна карта“, казва Ханан. „И така, ние работихме в тясно сътрудничество с клиентите, за да създадем техните пътни карти за следващите три години – предлагайки практически решения, като същевременно отчитаме техните индивидуални нужди и бюджетни ограничения.“

Друг съществен елемент беше да ги накараме да разберат, че когато приемете едно цифрово решение, това не е краят на процеса“, продължава Ханан. „Новите решения трябва да бъдат интегрирани с други системи на техния миньорски обект – или да бъдат внедрени като част от по-широк пакет, предназначен да им помогне да намалят разходите или да подобрят ефективността.

Leave a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Scroll to Top